Wereldwinkel in nieuw jasje
De wereld verandert en de Wereldwinkel verandert mee. De Wereldwinkel kiest voor ‘een nieuw jasje’ om haar missie (nog) beter vorm te kunnen geven. Onder de naam ‘WERELDWINKEL.NU, ik geef jou de wereld kado’ zet de Wereldwinkel zich in voor een betere wereld door de verkoop van fairtrade producten. Met de nieuwe merkstrategie wil de Wereldwinkel de aansluiting verbeteren met de huidige trend, waarin steeds meer aandacht is voor duurzaamheid. Ook het verbeteren van de leefomstandigheden van mensen in achterstandsituaties, waar ook ter wereld, staat tegenwoordig steeds meer centraal.
Eerlijke prijs
Met de verkoop van fairtrade producten investeert de Wereldwinkel in een leefbare wereld, waarin iedereen een kans op ontwikkeling krijgt. De producenten krijgen een eerlijke prijs voor hun product en arbeid en de producten worden gemaakt met respect voor mens, natuur en milieu. De mooie, authentieke producten komen van over de hele wereld, maar soms ook uit de directe omgeving.
Feestelijke opening
De Wereldwinkel in Noordwijkerhout bestaat inmiddels al 29 jaar en draait volledig op vrijwilligers. Wereldwinkel Noordwijkerhout is één van de vier Wereldwinkels in Nederland die de overstap naar de nieuwe merkstrategie als eerste maken. De officiële aftrap vindt plaats op zaterdag 29 oktober, bij de aanvang van de Fairtrade Week (29 oktober t/m 6 november). Vanaf 10.30 uur zijn belangstellenden van harte welkom om de feestelijke opening bij te wonen. Er is koffie en thee, waarna wethouder Roberto ter Hark om 11.00 uur de vernieuwde Wereldwinkel feestelijk zal openen.